SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Thursday, June 27, 2013

Kesan jerebu

Jerebu dah nak ok baru nak tulis pasal jerebu kan.
Tapi nama pun kesan jerebu.
Aku mengalami kesan jerebu ni bila time jerebu dah bawah seratus.
Sekarang tengah sakit sangat tekak.
Dari isnin arituh dok selsema yang tahap nak tercabut hidung.
Semalam pun kepala sakit giler.
Almaklum aku ada masalah Sinus so habuk2 adalah benda yang sangat sensitif untuk hidung aku.
Aku rasa punca aku sakit tekak melampau sbb smlm agak kurang minum air.Selalu ada 3liter aku minum.Tapi kat office smlm aku bawak sebotol 0.5 liter je.So maybe kering.
Mata dah sembab cam panda dah.

Tapi aku sangat pelik orang yang tak faham bahasa ni.
Yang BIJAK amat ni.
Mentang2 jerebu dah kurang, boleh selamba rock bakar sampah yang kuar berasap2.
Kalau yer nak beraksi tunggu2 la sat lagi.
Nak je aku amik asap tu halakan ke rumah dia.
Bior tersedak.
Semalam malam pun aku bau asap kuat.Aku tak rasa asap jerebu, aku suspect asap org bakar2.ishh..gerammmm!

So pada yang masih ada jerebu teruk tu, make sure korang minum air byk.

Pastu klu boleh pakaila mask.Aku la ni rasa nak pakai mask.Kalau blh beli N95 yang cam mask darth vaders kata anak aku.sebab tu memang bagus.

Lagi satu jangan main sangat kat luor.aku ni p bola arituh kot.dahla jerit2, air kurang minum.Ha..nila padahnya.

Berdoalah semoga Allah bg hujan rahmat kat bumi ni.so far jb hujan dah dua hari dah.

Semoga selamat semuanya.

No comments: