SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Wednesday, October 31, 2012

hakcipta

semalam dok scroll2 kat fanpage fynnjamal.
dia ada letak issue pasal dia bagi hak exclusive utk ainan tasnim nyanyikan lagu dia.
tapi yang aku nak cerita pasla komen2 peminat dia la.

kadang org yang komen ni cam kurang bijak pulak aku tgk.
ada satu mamat ni komen kat fanpage ainan tasnim,
"kalau nak nyanyi lagu orang baik nyanyi lagu negaraku jer"(ayat dia tulis takdelah sebijik but maksud sama)
gila babas nak terkencing aku gelak.
ooiii..sah2 ramai kot penyanyi yang nyanyi lagu org lain.
composer buat lagu, penyanyi nyanyi.
siti nurhaliza tu pun dulu banyak nyanyi lagu orang lain.tak pulak ko komen.(sorry die hard fan siti.aku amik contoh jer)
yang penting org tu mintak kebenaran tuan punya, tulis siapa yang nyanyi lagu tu.dan bagitau pada umum.cukupla kan.
kalau masuk juara lagu pun sah2 la dia annnounce pencipta lagu dan penggubah lirik.

komen2 kat fanpage fynn jamal pun banyak jugak negatif.
memangla fynn nyanyi lagi sedap.
sbbnya dia buat tu kerana rasa dia.
pengalaman dia.
tapi yang ko sampai suggest nak buat petisyen apahal pulak kan.
pemilik dah bagi rights, tetiba lak ko nak kata erh tak boleh, ko tak setuju.
kalau tak suka dengar org lain nyanyi, time kat radio, ko tutup radio.
pastu tak payah beli single tu.
senang..bukan susah sangat pun kan.
biasala benda baru memang sukar diterima.
macam aku, dah biasa kene ajar subjek thermofluid, tetiba kena ajar pepejal aku bising gak.
tapi yang aku bising sbb mmg kena mengena ngan aku.
ye tak???(nak backing gak diri sendiri tu..pftt!)

P.s macam2 donia..

No comments: