SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Sunday, November 4, 2012

makan2 jb 1

meh cite pasal makan pulak k.
since balik malaysia, mood makan adalah kelaut jadiknya salu tu mmg makan biasa2 je.smlm decide nak makan dekat dereten gerai2 sebelah jalan sg chat.kedudukan gerai2 ni bila kita masuk jln sg chat dari jln yg tepi laut tu, kena belok kiri.confirm jumpa sbb akan nampak kereta berderet2 even tak hujung minggu.
kat sini memang banyak sangat gerai.tak tahula nak pilih yg mana kan.so aku just ikut gerak hati.sampai kat gerai dol ni diorang scout,2 ada,sbb org tak berapa ramai dan aku tgk customer mkn semua licin,aku pun duduk.
dia takde menu,so sila order ikut sedap hati.maknn goreng2 ada,seafood base dish lagikla ada.
aku ngan adik2 aku order kerang bakar,udang grg butter cereal,kailan ikan masin,ketam sambal,ikan siakap steam dan ikan kerapu tiga rasa.air kitaorg pilih air durian belanda,air tembikai dan tembikai susu.
masa yang diambil dr order sampai first food dtg dlm sepuluh minit.ni maybe depends pd jumlah customer kot.but bg aku yg mmg benci menunggu ni rasa time management gerai ni bagus.
air mmg cepatla sampai.rasa oklah.
dr segi makanan,rasa mmg terbaekkk.sku suka kerang bakar dia punya sambal,mmg marvellous.kerang pun besar2.udang dia pun sedap.besar2 pastu dan separuh kopek.so memang tak byk songeh nk mkn.ikan2 dia mmg rasa dan bhn sgt cukup.aku hemtam ikan steam jer sbb mmg teringin.mmg syok.tapi klu korang suka pedas better order tambah lada padi.bg aku yg xsuka pedas mmg dah sedap.ketam dia besla.rasa fresh.kitaorg ratah jer sbb kunun nak buat rasa2 kan.kailan dia biasala.sbb aku xpernah thk org fail grg kailan lg.so mana2 pergi lbh kurang rasa.
semua orang mkn senyap jer sbb menikmati.sampai lupa nk amik gambo sebelum.yang ada selepas jer.hehe.
bila saat membayar,mmg berbaloi.ketam tu yg mahal sgt but compare to other gerai kat situ mmg murahla kan.yg lain2 aku rasa mmg worth mkn sbb rasa dia ummph.mohla layan pixies mknn dah habis.hehe

No comments: