SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Tuesday, November 20, 2012

SAVE GAZA!



Sekarang ni tengah rancak orang berkempen untuk memeberi sumbangan dan bantuan kepada Palestin.
Ditambah juga dengan orang yang berkempen supaya memboikot barang keluaran israel or company yang menyumbang secara terus kepada israel.Aku sokong semua usaha2 tu.Its a gud effort to show our concern.

TAPI!!
Aku tak setuju dengan sesetengah pihak yang sangat suka judge orang.
Itu satu.
Satu lagi suka kutuk2 dan menghina kerana orang tak buat apa ynag dia buat.
Pleasela.STOP it.
Kalau kita nak boikot, mari kita boikot.But jangan mengata/mengutuk/menghina orang yang tidak memboikot.Nak bagi kesedaran pun, sila dengan cara berhemah.
Apa yang kita dapat kalau kita kata orang tu bodoh, tak sedar diri, pembunuh etc.
You dont have rights to say such of those words k.

Frankly speaking, aku memang boleh kata penggemar McD.Anak aku pun.Barang lain pun sama such as Nestle, Danone.Tapi kali ini, aku terpanggil untuk sama2 memboikot.Susah woo.Tapi sib baik sekali terang kat Syamil, dia dah faham.Memula aku tunjuk gambar budak kena bunuh.Then story2 skit. Alhamdulillah.. Cam Nestle tu sbb dulu susu, milo tu semua memang guna product Nestle.Actually takdelah semua benda aku tak beli. Apa yang boleh dielakkan, aku elak.Its a small movement but hopefully it helps a lot.

Kalau sesiapa ada rezeki lebih, bolehla cuci2 harta or pendapatan kita dengan menderma ke organization2 yang menyalurkan bantuan ke gaza.Antaranya adalah Aqsa Syarif.Semoga usaha kita yang sedikit ini membantu insan2 yang memerlukan di sana.

P.s: May Allah bless us.
Gambar adalah ihsan dari google image.

No comments: