SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Wednesday, July 3, 2013

drama-drama Melayu favourite

Seperti yang diketahui, aku adalah peminat drama yang tegar.
Ada season yang aku miss jugak sbb kadang citer merapu or org dalam cerita aku tak kenan.
Tapi untuk season yang tengah berlangsung ni, memang hampir semua drama aku layan.
Jom tengok drama apa best.

1. Sebenarnya saya isteri dia
Lakonan: Tizz Zaqya, Izzue Islam, Qi Razali, Uqasha Senrose
Cerita asal drama ini adalah dari novel dengan tajuk yang sama.
Tak silap masa episod kedua, aku dah menggelitik nak tahu ending cerita ni, so aku pun pergilah cari novel dia.Drama dia ni macam poyo2 je.Tapi fun.Kadang rasa Tizz cam over berlakon lak.Banding dengan watak dia dalam cerita Nur Kasih, aku rasa Nur Kasih lebih penghayatan.Dan watak Nur tu lebih berat banding watak Saf dalam SSID. Tapi tak rugi la tgk cerita sweet cam gula ni.
Sinopsis korang p tgk kat lama web TV3 k:-)

2. Kisah Cinta
Lakonan: Fazura, Shaheizy Sam, Nazim Othman
AKu memang suka Fazura berlakon. DIa sangat sweet, cantik.Fuhh
Dalam cerita ni, nampak keserasian antara Sam dengan Fazura.
Pada awalnya Shah dengan Azalea ni nak menyiasat punca parents diorang boleh accident bersama.Tapi dalam pencarian tu tetiba diorang terjatuh cinta pulak. Cuma yang tak berapa best adalah Shah ada tunang masa tu. Cerita ni still airing sekarang ni. Kata2 dalam dia sangat best.Spontan. Mencairkan.Silalah layan yer.Antara ayat yang aku suka "Saya nak sayang awak boleh?" Bahahha.

3. Teduhan Kasih
Lakonan: Sherry Ibrahim, AD Putra, Shah Iskandar dan Nabila Huda
Adaptasi novel Teduhan Kasih.
Cerita dah habis dah tapi korang boleh layan kat tonton.
Actually plot tu lebih kurang sama dengan novel cuma ada beberapa scene yang dia dah ubah la.SO lagi nampak kejahatan dalam cerita dari dalam novel.
Kalau korang baca novel sumlah memang rasa "Ohh..nak laki camni".
Dalam cerita ni Nabila Huda adalah super evil.Pergh, tak tahulah kalau dapat kawan camni.
Kisah dia pasal Ayu yang dengki kat kawan dia Iffa, dan dia cuba nak rampas segala galanya dari Iffa. Tapi nasib Iffa ni baik jumpa dengan seorang lelaki bernama Ehsan yang telah mengubah hidup dia.Eceh.Tengok jela sendiri.
Cerita ni ada time boring la, cuma jalan cerita sangat best, pastu aku dah layan novel.So tu yang rasa best jer tengok.Tapi masa tgk episod akhir cam aku tersedih lak dengar lagu dia.Aha..lagu dia best!

Ok, tu jerla kot cerita yang aku layan.Kita tgkla season puasa ni best ke tak erh.
Ciao!

No comments: