SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Saturday, April 16, 2011

perancangan..

pernah seseorang bagitahu aku, "JUST LIVE A LIFE, AND DO YOUR BEST" yang mana merujuk kepada, its not really matter to plan everything in your life.but what us should do is only enjoy the life and do your best in whatever you do.
and somehow, i think its sooo true!

hidup ni kadang lebih dari apa yang kita manusia rancangkan.perancangan kita mungkin kita rasa dah sempurna tapi rupanya perancangan Allah lebih baik untuk kita. kadang2, aku rasa cemburu dengan kawan2 aku yang aku rasa sangat bertuah, tak kira dari segi apapunla kan, tapi bila aku fikirkan kembali, kita manusia selalu nak sesuatu yang kita takde.and its normal for that.sbb disebalik itu, mungkin org lain juga cemburu dgn apa yang kita ada.ada rezeki kita, insyaallah ada.kalau takde, apa nak buat kan.yang penting kenalah berusaha.

for me, kehidupan itu sendiri adalah perjuangan.takde yang menang dan takde yang kalah sbb kita dalam perjuangan.dan akhirat kelaklah keputusan perjuangan tersebut samaada kalah atau menang.jadi dalam sesuatu perjuangan kalau kita kaji, mmg salu kita merancang TAPI kadangkala ada faktor lain yang tidak kita masukkan dalam perancangan terjadi.sebab tu walaumacamana hebat pun perancangan kita, mungkin kita jadi lemah disebabkan "unpredictable things" tersebut. Tetapi tanpa perancangan pun kita masih boleh lakukan yang terbaik.

cuma mungkin, tanpa perancangan kita tak akan dapat lakukan sesuatu perkara secara menyeluruh.kerana dengan perancangan yang dilakukan, kita boleh bersedia sedikit sebanyak tentang apa yang kita nak lakukan, apa yang kita perlu lakukan, dan apa yang tidak perlu kita lakukan.CUMA yang penting, kita jangan meletakkan sepenuh harapan pada kejayaan seseuatu perancangan tersebut sbb NOBODY PERFECT except ALLAH!

how hard your life are, how sad your day are, how bad your luck is..just remember that, this is the exact time that you need to do your best!carry on with life and keep your effort!
VIEL GLUCK!


ps: Laptop dah kena hijack ngan Syamil sbb boleh download game dia suka..last2, aku dapat laptop lama jugak..(Dahla senang hati dia request nak laptop baru yang lagi canggih..huhu)

1 comment:

Nashays said...

semua berlaku telah diprogram oleh yang kat atas kan..