SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Saturday, May 18, 2013

General statement

Arini aku nak citer pasal general statement.entahla erh..kdg aku rs org2 ni too judgemental or senang kata suka tuduh2 tanpa usul periksa..or bagi komen ikut suka.then bila ditegur dia blh kata "erh I bg general statement jer".
Cthla aku bg, ada sorang manusia ni cakap "adik2...hangpa semua jgn jadi macam budak2 X tu, pergi JOM HEBOH bergaul laki pompuan, pastu nanti tak semayang".so adakah ayat ini general statement???????
Tang mana yg general aku tak tau.agaknya dia lupa bahasa melaysia kot..dah sah2 ko petik nama or bagi cth kat situ, itu bermaksud ko dah mensabitkan satu pihak kepada kenyataan ko dan secara xlangsung ia bukan general.
Lagi satu contoh la..ko tulis "siapa yg makan pisang memang bodoh a"pastu ko bubuh gambar kawan ko tgh makan pisang..now, adakah general statement kat situ?ya, ayat memang nampak general tp yg ko letak gambar kawan ko dalam keadaan tu apahal? Ko secara tak langsung dah mensabitkan dia..belajo tak dedulu matematik.set, subset..benda ni dalam probability..ujian  IQ pun bykkkkkk ada keluar.
Sometimes benda yg jadi pd org kita tak tahu..so kalau nak nasihat pun direct la..atau kalau nak nasihat secara umum, tak perlu dok tunjuk gambar ke video yg ada kena mengena ngan statement ko.. (unless ko tulis "gambar ini tiada kena mengena ngan citer..which is sure kliche..) takpun letak jela gambar ko.senang cite..then baru blh kata general statement.

Sekian bebelan saya pada hari ini..

P.s kaki dah baik, hati menggelitik nak p naik lagi...hehe

No comments: