SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Wednesday, October 27, 2010

meMiLiH sangaTTT???

HARUSLAH KAN!!!
semua orang ada pilihan..dan semua org berhak memilih..
nanti kalau main sauk jerk, dapat yg tak kena dgn diri, blh haru biru..
even dah pilih tu pun, adakalanya in middle of the road-tergelincir..
so who said that we cannot make a choice..

:)-apa aku merepek???
ok, ni tentang jodoh sbnrnya..somebody who call himself a friend of mine, keep blaming me for being too choosy, then told me that "makin lama kita makin tua.nak pilih apa sangat"
oyoyo..statement...

first of all, aku bukan too choosy.of course kita kena la pilih gak, tapi aku bukan la yg jenis terlalu sangat.aku boleh terima sesiapa sahaja dalam hidup aku, kalau aku rasa ada ada KIMIA dgn org tu..and kalau Allah bukakan hati aku..

secondly, i've going through a lots so haruslah aku lebih berhati2..

ketiga, aku ni bukan sesenang nak suka kat org tapi kalau aku dah suka mmg aku layan baekk punya..(kalau aku benci pun mmg aku buang terus a)

keempat, ko saper nak cakap camtuh??..selama ni aku tak pernah pun baik ngan ko..aku bukanlah kesah sangat pun nak berlaki..tolongla faham..kalau aku jumpa yang mmg berkenan dihati dan org tu pun kenan kat aku, aku go onla..mmg aku jemput ko punya..dun worry!!

kelima,tak payahla nak offer2, buat tawaran murahan kat aku, melawak pun aku tak suke...aku tak desperate!dahla sibuk tanya gaji aku berapa, aku ada keta ke tak, ada umah ke tak..oii..oii..oii..kalau ikut aku yg dulu, mahu saje aku maki ko sepuluh juta..tapi sib baik ko jumpa aku sekarang kan..untuk ko tu, aku nak bgtau harta yang aku ada ni aku nak bg kat anak aku..ULANG LAGI!!ANAK AKU!!kalau aku kahwin pun takde maknanya aku nak sedekah kat laki aku senang2, takde maknanaya boleh bg istilah cuci kaki yer..kalau harta sama2 kumpul ok, boleh tuntut hak..tapi kalau pakai duit aku..memang aku berkira!!!bukannya aku kedekut tapi aku tahula jenis2 lelaki yg kaki makan duit bini ni..

keenam, tolongla jangan dok kacau aku pastu dok ulang2 benda yang sama..pening aku!!kalau ko dah nak berbini sangat pergilah cari mak datin ke mana2 perempuankaya kat luar sana..berlambak beb!!aku ni dahla banyak benda nak pk berkaitan dgn study aku..so tak payah nasihat aku itu ini pasal kahwen yer..

haa..cukuplah kot setakat tu..so bagi aku tak salah aku nak memilih..hidup aku, aku yg nak tanggung nanti..aku yang nak hadap hari2..takkan aku takde choice kot????

2 comments:

@reLong said...

Yup kak..
kdg2 kT hdup kene memilih..lebih2 lagi untk mncari psgan hdp..sb itu yg akn mnemani kT hingga akhir hyt kt kn..

sama mCm kt ckp kat adik girl kT smalam..bhati2 dlm mmlih psgn hdp, jgn tburu2..biar memilih tp jgn tsalah pilih..

anyway..biarkan je ckp org mcm tu..doraG memg xpnh sng ati tgok kT snaG..

Take care ;)

fika79 said...

betul2..walaupun kadang kita perlukan temna, tapi semestinya kita harus memilih..its just not that easy..
u take care too sis