SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Friday, October 15, 2010

my fav teacher..

PILIH KASEH???
TIDAKKKK!!
aku rasa setiap org yg pernah bergelar pelajar pernah ada fav teacher masing2..dulu masa aku tingkatan dua aku fav kat cikgu bahasa arab aku(masih contact lagi)..cikgu arab aku nama dia Ustaz Rahman, baik..sangat perihatin dan yang penting dia ajar best!!!dan aku siap dapat tusyen free lagi masa form four(walau dia tak ajar aku arab time tu)..
and as a result PMR and SPM aku..reuslt arab mg gempak..
TAPI SKRG LANGSUNG TAK TAHU ARAB..*mahu nangesss*

tapi aku nak citer ni bukan pasal cikgu arab.
cikgu fav aku ni mmg terkenal garang dan bersuara lantang..
senang kata dia kalau cakap mmg pedas la..berdesuppppp jer telinga..
aku kenal dia first time masa tersalah letak barang kat belakang lab fizik masa form3..
masa tu brg kitaorg semua kena amik sbb letak kat tpt larangan..
lab fizik masa tu ada amali spm, tapi kitaorg yg bongok dan budus ni pergi letak barang2 kat bhg yg diorang dah tutup..masa tu aku rasa cikgu ni sangatlah garangnya...

then masa form four, aku jumpa ngan cikgu ni..dia ajar fizik..mmg tegas..
cakap pun laser tak hengat..kalau kitaorg tak buat apa yg disuruh ke, dia punya marah, aku mmg takutla..tapi aku hormat dia sbb dia ajar sgt2 best..
aku masa sekolah mmg jenis kalau tak faham, direct tanya cikgu so cikgu ni salu layan kerenah aku yg banyak tanya ni..lama2, aku dah tak terkesan ngan cakap2 cikgu ni..and minat aku bertambah pada fizik..dia ni salu jer kutuk aku..aku ingat lagi time aku dapat distinction fizik SPM dia cakap kat aku, aku jampi apa dapat camtuh...huhuhu...*nanges lagik*

tapi sbnrnya aku tahu yg she is very proud of me..mmg kata2 dia tajam dan ramai yg nanges or tak tahan dgn dia.tapi aku tahu dia buat mcmtu semua nak bg semangat untuk terus berjaya..masa balik bercuti haritu, aku jumpa dia kat sekolah and she still remember my name..and she keep telling all her students that im their senior yg jd kesayangan cikgu2..physic and add math power..huhuhu..(bangga makcik)

bagi aku cikgu ni idola aku..dia penyayang, caring, dan banyak bg perangsang untuk aku berjaya.
aku rasa sbb aku amik mekanikal pun sbb ajaran dia yg sangat2 bagus tu terkesan kat otak aku sampai skrg..
and i do believe that keberkatan ilmu yg guru bg pada kita, serta restu guru tu byk menyumbang kepada kejayaan kita..
walaupun aku nakal masa sekolah, aku sangat2 hormat pada cikgu aku..
bg aku ilmu yg cikgu2 bg pada aku takkan aku dapat kat mana2 dan takkan mampu dibayar..

TO MY BELOVED TEACHER UTZH SARMI BINTI PONIJAN..
thanx for all knowledge you had given to me, all the pray u did for me and for all the motivation and suport u giving me..im really2 appreciated all those kidness..thanx for being my teacher.

ps: aku masih ingat lagi, utzh sarmi pernah bg aku cheese cake sbb aku dapat highest mark dalam trial physic..bersama2 cheese cake tu ada note "biasa2kanlah makan cheese cake ni, supaya senang di oversea nanti"..and i do want to make her proud once again..

No comments: