SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Tuesday, September 15, 2009

Conference and motivation..

Actually dah lama aku tak mengupdate blog sbb aku dok post aku punye idea kat note FB jer..
So after quite sometime, I think I have the courage nak tulis something.
This time is all about my conference in Eindhoven and my new life.

CONEFERENCE in EINHOVEN

This was the first time Im presenting internationally.Rasa sangat sangatla risau and nervous but at last I'm able to do my best.SV pun kata welldone for the presentation. Rasa seronok pun ada. After the conference aku ada summer school pulak.And during this summer school I got many useful information and courage to do my Phd. Before this cam rasa kurang motivation mungkin sbb aku dah terlara kot ngan tah paper..heheh..But dengan this conference nyer okage, I got some new experience and new motivation which is make me bersemangat sangat nak habiskan my Phd life with flying colours.
Bercerita pasal Eindhoven, bandar dia takdelah besar sgt.Tapi the city is reachable by walk.So nak p mana2 dlm city tu jalan jer.Mcm penempataan berpusatla.But barang barang kat sini blh kata mahal la jugak.Aku tak beli apa apa pun other than a few souveniour.But aku rasa nice gak la untuk window shopping.Makanan pun macam2 jenis.Thanks to Dini sbb bagi tumpangkan kami kat rumah dia.Memang feel at home betul:).

MY NEW LIFE

Sekarang aku rasa hepy sangat..Banyak reason untuk aku happy. But one of the reason is because I met someone yg really understand me. A friend in need and a friend indeed. Actually this person had motivated me to become who am I right now. He was the one who always inspiring me to be success in my study. Dia pencetus segala benda dalam diri aku. Dan kadang aku rasa dia byk influence my life sbb aku kenal dia dr sekolah lagi.And the motivation I get right now also from him. Aku jumpa kawan aku ni balik kat Facebook.Seriously facebook mmg byk menemukan kawan2 lama. And aku rasa best sgt sbb dapat jumpa dia balik. Tapi sometimes I'm feel scared after what had happened in my life.But as a human being we have to be brave. And tak rugi kalau give a try on something. Because the percentage is still 50-50.
To that person thanx a lot..DO inspire me much much more k..

Oh ya sempena nak raya ni aku nak ucapkan Selamat Hari Raya untuk semua org yg baca blog aku ni.Maaf la kalau byk salah silap aku kat korang.Aku ni mmg salu buat salah pun:)

No comments: