SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Sunday, October 10, 2010

Nakanai To Kimeta Hi..


hari ni, inilah yang aku buat..
menonton cerita ini..ngeh..ngeh..
maksud tajuk tu adalah "The day I decided to stop crying"
seriously aku rasa cerita ni sangat worth tgk..cerita ttg kehidupan perempuan yang bernama Tsunoda sbg pekerja kat sebuah company besar..mcmana this girl handle hidup dia..berjuang untuk berjaya, untuk org terima dia..macamana dia cope dengan masalah dia, bilamana lelaki yg dia cintai kahwin ngan org lain..dan banyak benda yg dapat kita pelajari dari cerita ni.. salah satu ayat dia yg aku suka adalah
"SOMETIMES KITA SELALU FIKIR YG TAKDE ORG PERCAYA KAT KITA, AMBIK TAHU PASAL KITA, TAPI SEBENARNYA KITA YANG TAK NAMPAK SEMUA TU"..
dan juga satu lagi kata2 yang aku ingat, adalah time org yg dia sayang tu kahwin dgn org lain, dia jumpa then dia cakap
"SAYA MASIH LAGI TAK BOLEH UCAPKAN TAHNIAH SEIKHLAS HATI SAYA, TAPI MUNGKIN SATU HARI NANTI..CUMA, SAYA BERHARAP AWAK SENTIASA BAHAGIA"..it just the same with my feeling towards him..
aku terfikir bila tgk cerita ni, dalam kehidupan kita, ada kala kita rasa down sangat..
ada kala kita keseorangan..dan kita rasa, kita dah tak blh go through everything..tapi pada masa tu apa yg perlu kita lakukan adalah, just cuba untuk melangkah satu tapak kehadapan..insyaallah, pada masa tu kita akan keluar dari belenggu masaalah tu..
kalau kita tak teruskan kehidupan, kalau kita tak hadapi semua kesusahan, kalau kita mengalah terlalu awal, kita pasti tak akan jumpa sesuatu yg amat berharga dalam hidup kita..
dan lagi, aku belajar satu perkara, kadangkala dengan melalui pahit getir dalam kehidupan ni tanpa bantuan org lain, akan menjadikan kita seorang yg tabah dan lebih baik dari sebelumnya.yang penting kita tahu how to survive the battle..
SO FRIENDS, TAK RUGI UNTUK CUBA MENCARI KEBAHAGIAAN KAN?? WALAUPUN TAKDE ORG YANG BOLEH BERI KEKUATAN KEPADA KITA, KITA TAHU ALLAH SENTIASA ADA!!

4 comments:

miSs inTerpReted said...

i agree!! bila kita kena survive sorang-sorang ni (plus budak kecik) it teaches us to be stronger!

and, memang tak rugi to try cari kebahagiaan.

:)

Diana said...

ganbare nat...setiap yg lahir tuhan dah tentukan jodoh, rezeki dan ajal...so just doa and usaha dr kita...be strong!

syudz lagi heheh said...

natto, tak semestinya kebahagiaan tu datang dgn couple..kadang2 apa kita ada skarang pun dah cukup bahagia...cuma kita wanting more or tak je...
but tak semestinyer couple tu pun tak bahagia gak...depends on how we suit each other lah kan...kalau tak suit takde makne gaks...

my 2 cents.

fika79 said...

thanx friends..*hugss*
yupps, betul kata syud..sometimes, perjalanan hidup kita ni mmg ada onak dan duri..kebahagiaan tu kita yg harus cari..and now..aku rasa aku cukup happy dgn diri aku..
just live a life and it will be simple!:-)