SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Tuesday, March 22, 2011

betul ke ajaran aku?

semalam dengan niat hati bershopping, kitaorg pergi stadt..
benda first aku beli adalah mainan anak aku.
mama ni kalau ad aduit, mesti tabur kat anak dulu baru pk diri sendiri(kekunun mama mithali la kan..buekkk)
so inilah hasil untuk anak aku..

pas dah shopping untuk anak, letak dia kat sofa aku dok pusing lak cari baju aku sambil anak aku dok sibuk memasang mainan dia..
pusing punya pusing, berjaya jugak la menyambar 4helai tshirt lengan panjang..yela, pasni dah musim panas sure dah takde baju lengan panjang..aku dok cari baju yang agak besar dan panjang..kekunun nak jadi muslimah skit la kot..kuikuikui..
tapi bila balik umah terasa pulak mahal baju yang aku beli tuh..ker, aku dah kedekut skrg??hahhahah..

so dalam perjalanan balik tu, syamil dok kira la hadiah birthday dia yang aku belikan..pastu dia cakap kat aku dia ada 5 hadiah birthday..aku cakap, haa..best apa mama bagi 5hadiah sekali..pastu keluar la dialog dibawah ini :

Syamil: mama, amil rasa kan mama nyer birthday mama tak boleh dapat hadiah la.
Mama: apasal pulak?
Syamil: sbb mama kan nak hadiah boyfriend(gatal tak aku??dia salu tanya aku nak hadiah apa..aku pun jawab la nak boyfriend..), tapi mama TAK KAHWIN lagi camne nak ada boyfriend..
Mama: (pk jawapan sesuai..kalau ikut agama betul gak ni dia cakap..tapi akhirnya aku keluar gak jawapan tak bermaruah), ala..mesti ada boyfriend dulu baru boleh kahwin.takde boyfriend camner nak kahwin.kalau dah kahwin panggil suami bukan boyfriend..
Syamil: Yeke mama camtu?
Mama: "Senyum dengan perasaan yang bercampur baur"

PS: rasa dah buat salah sbb ajar anak benda yyang tak berapa nak betul..cabaran betul kan jadi mak orang ni..

1 comment:

DeLancrettLurpak said...

itu namanya mama millenium la wehhh.. hehehhehe