SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Wednesday, March 2, 2011

harga Sebuah Kebebasan..

ni entry kepam lama dah ni..

huhuhu..ala ala nak merdeka gituh..
bukan2..aku bukan nak cakap pasal merdeka..
dah lama nak tulis entry berkaitan ni, tapi takde idea mahu membebel, so aku dok peram dulu..
then bila terbaca kisah mengenai Nabil Raja Lawak dalam utusan, aku terasa nak menulis..

Perasan tak???
kita manusia ni tak lari dari sikap ingin dikenali..
aku tak kata semua, segolongan la kan..
bukan cakap artis, celebrity jer dikenali ramai, ada jugak bloggers yg dikenali ramai..

mungkin ramai yang suka kerana terkenal-nak meniaga pun mudah..
tapi disebalik semua tu, aku terfikir yang sebenarnya disitula kita akan menghargai enti sebuah kebebasan..
mcm public figure, pakai tudung ronyok pun mesti org mengata, pastu klu buat apa saje ada jer mata yang memandang..ko nak korek hidung pun susah..kalau bercinta, pergi tgk wayang berdua pun dah jadi bahan kecoh..walhal perkara tu kalau org biasa tak kisah pun ko nak tgk wayang?dinner?..semua tu org tak pandang..
blogger juga begitu, bila dah glamor mesti ramai iri hati, mesti byk timbul komen2 yang negatif,ada yang berkawan kerana nak tahu cerita sensasi..kiranya kehidupan diorang ni cam tak blh lari dari pandangan org..(aku tak glamour, so kira selamat la)..

in the same time sbnrnya org yang glamour ni, kadang bukanla nak sangat cerita diorang disensasikan(ada yg memang sooka) tapi most of them mahu jugak privacy..BUT because they choose to be in that way, so they have to pay the price!
kepada org lain yang melihat& menonton, aku rasa sama2 la kita kurangkan kata mengata..kalau rasa tak best, tak elok, contoh org tu berlagak ker,(beli laptop baru pun nak tunjuk ker??hahah..aku tuh), toksah la korang nak pandang sangat...toksah la nak ngata sangat..lantak pila diorang kan asalkan diorang tak amik duit korang or tak rampas laki korang udah..

PS:sometimes, to have something u need to sacrifice something

No comments: