SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Sunday, December 12, 2010

Teater Salina

Siapa yang tahu tentang Salina?
Kepada sesiapa yang tak tahu, Salina merupakan sebuah novel karya A. Samad Said.
menceritakan tentang kisah hidup Salina seorang GRO.

Aku bukan pencinta sastera TAPI
aku sangat suka jalan cerita Salina..
Ia membawa kita berfikir..
dan paling utama, kerana ini novel Melayu pertama yang aku baca.
Aku dapat novel ni masa aku darjah 6..

Aku dapat tahu, tahun depan Salina akan dipersembahkan dalam bentuk Teater.
Sayang sekali aku tak dapat nak tengok.
Harapan aku moga2 akan dipersembahkan lagi dua tahun akan datang.
Untuk kawan2 yang kat Malaysia, dan sesiapa yang dah pernah baca novel ni,
Saksikan Salina di Istana Budaya tahun hadapan!!

PS: APsal cam tetiba aku jadi formal, pastu jadi pengiklan???:-P

6 comments:

Janggel said...

dulu pernah gak try baca novel salina tu...tapi kandas sebb tebal sangat, tak larat nak baca hehehe

fika79 said...

haha..tula..kuasa apatah mas akecik2 tu blh baca novel sastera..skrg rasanya baca sepuluh menit dah tido..

Hanis MY said...

thanks singgah blog folo u balik.. haa mcm pernah baca buku ni tapi dah lupa jalan cerita...

Nashays said...

nanti updet keh...

~iFsYudz~ said...

aku rasa cam pernah baca novel tu...tapi dimaaanaaa ya??? hahahah

fika79 said...

Hanis: thanx..i suka baca sbb u kat jepun..mengingati nostalgia silam..hehe

Nashays: eheh..update psl Salina ker??atau hapdate blog?

Syudz: ye ker ko baca??ko bukan baca novel omputih je ke??haha