SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Sunday, November 22, 2009

KeJadian Di petang Ahad


cake yang dah nak habis makan

dari pagi tadi dok menegemas rumah, membasuh, dan mempacking..
lagi dua hari nak balik mesia..yosh!semangat giler
pastu bila dah petang, tetiba rasa nak makan kek atau kuih muih
surfing punya surfing jumpalah resepi kek yg boleh terus buat without kena beli apa2 bahan lain
so dengan BERSEMANGAT aku mulakan membuat KEK SPAN KARAMEL PUDING
ok, memula kena buat karamel, settle..
then but puding, settle..
lagi skit nak siap dah, aku pun tuang la adunan puding dalam loyang..
tiba2....
MELELEH adunan puding tadi keluar dari loyang...
rupanya loyang tu tak blh guna untuk adunan cair..
aku pun gelabah giler..
dah tumpah ke carpet umah, aku pun jadi panik nak lap mana satu nih, meja ker carpet..
pergh!!!baru sedar aku nyer response time dah makin panjang banding dulu..
woi!woi! sistem saraf dah mula menunjukkan usia ker??
so dah settle kemas2 apa yg tertumpah, aku pun rasa nak buat la balik dr awal..
disebbakan brg td cukup2 jer, so aku pun pergi la stesen minyak terdekat since arini kedai pun tutup..
dah lah penat berlari sbb syamil tinggal kat umah, sampai2 org tu kata telur takde..
UWAAAA..rasa nak masuk batu belah siut..dahla kempunan nak makan CARAMEL PUDING SPONGE CAKE..
balik rumah dengan hati sedih:(, tgk bahan2 utk cake...pk nyer pk, at last buat jerlah sponge cake tu tanpa caramel..
itulah kejadian di petang AhAD yang busannnn....

No comments: