SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Tuesday, May 25, 2010

adakah kita bersubahat??

hari ni tetiba aku terpk satu isu lepas aku dok belek2 facebook aku.
apa yang aku utarakan ini takdelah nak menyentuh peribadi sesiapa sbb aku pun bukanla perfect tapi aku just terfikir tentang perkara ni.
aku nak citer skit la pasal org lelaki yg nak jadi perempuan..
ni bukanlah pasal lelaki yg lemah lembut but lelaki tulen yang dah operate, dah cucuk sana sini sbb nak dapat figure macam wanita or senang kata org yang salu kita panggil M** N***.
sbnrnya aku tak amik pot pun org nak jadi apa, cuma kdg aku adalah terlintas kalau la kita ni dok macam sokong org yg berubah ke arah tu, adakah kita ni kira bersubahat??
sbg contohla kan, MN ni melawa cantik giler babeng la, pastu kita pun dok puji "kak, cantiknya akak ni.suka la tgk akak".ello..dia bukan kakak ok, memangla cantik kan. tapi dengan cara kita menyokong dia camtuh, secara tak langsung menyemarakkan dia nak jadi camtuh kan..cam rasa kita pun kira bersubahat la kan...dan kalau ikutkan zaman dulu2, blh terbalik dunia kalau ada kes2 lelaki jadi perempuan, perempuan jadi lelaki nih..kadang aku rasa sangat takut lak dgn keadaan akhir zaman ni..org cm sokong jer perkara yg tak betul, walaupun diorang tahu benda tu tak betul..aku tak kata MN ni tak baik, kdg diorang mmg baik, semayang semua tapi, benda yang haram tetap hukumnya haram kan..
alamak, tetiba jer aku terbg ceramah agama..entahla, bila tgk junior aku sorang jadi camtuh, aku tetiba rasa cam sedihla pulak..aku doakan semoga dia diberikan hidayah untuk berubah..ingat, hidup kita bergantung pada apa yang kita usahakan dan kita nak, bukan suka2 jer nak kata DAH TAKDIR, NAK BUAT CAMNER...There are two things FATE and DESTINY, and we have to work hard to change our FATE..

ps: kadang rasa nak marah diri sendiri sbb suka pk bukan2, sometimes i just like to be straight thinker..huhu..but BERSYUKUR!!

5 comments:

princeduyong said...

semoga dia diberi petunjuk hidayah...

miss hav0c said...

org2 camni kan patut dipulaukan aja tp tu la xsampai hati den

sumpit said...

takla, ko x pikir bukan2...
aku pon bila tgk cam kes fatini tu, rasa cam, isssshhh, mmg la lawa, tp salah ni.

lg satu, yg mak andam mengaku pompuan. Mak andam aku sorg ni nanti pon mmg panggil diri sendiri akak. So tak ke pelik kalu aku lak nak panggil dia abang? Dah la dia dah 50 thn lebih, tak sampai hari aku nak kurang ajar dgn dia...

apa la nak jadik dgn dunia nih...

@rE-LonG said...

Salam..
Hye kak..
Yup..kT pn stuju dgn akak..if bnda yg xelok..xbaik kT skonG..da mCm kT menggalakkan lg ada..

Pengumpulblog said...

salam petang...
Hik...semoga mereka sedar apa yang telah mereka lakukan. kita harus bersyukur dengan apa yang kita ada.