SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Thursday, August 5, 2010

apakah itu CINTA?

CINTA??
apa erti cinta?
korang tahu?
kalau kita sebut CINTA KEPADA ALLAH,so apa benda first sekali yang ko kena ada untuk ada perasaan tu..Jawapannya dah tentulah KEPERCAYAAN..sebabnya nak tgk kita cinta atau tak pada Allah, kena tgk keimanan kita..Dan IMAN tu bermula dengan kepercayaan..sila check rukun iman kalau korang rasa blurr:-).
So kalau kita tgk dr konteks ni, kepercayaan tu merupakan satu element penting dalam percintaan kan. Kalau kita tak boleh nak percaya, mesti kita tak boleh nak rasa cinta.Bila kita percaya dan yakin, then barula kita boleh mencintai dan berlaku jujur dgn cinta kita. Nak dapat kan kepercayaan ni bukan senang..Kita mungkin boleh cakap, ooh "saya percayakan awak", tapi setakat mana kepercayaan tu kan.
Bagi aku, kepercayaan ni mmg isu yang paling penting dalam perhubungan. Without "Trust", sesuatu hubungan tu takkan berada pada paksi yang kukuh. Dan satu yg kadang menakutkan aku untuk go deeper into a commitment ialah aku ni can't simply trust people..serius benda ni mmg masalah aku dari dulu lagi. Aku cuma percaya diri sendiri. Aku tak tahu camner nak ubah.. Thats why bila jadi sesuatu aku salu cuba untuk perbaiki semua benda by myself, aku cuba hadapi semua sendirian sbb aku takde sikap percaya pada org lain..
Tapi lately aku rasa, aku dah start boleh percaya sikit2 pada org, and he did teach me that..Thanx to him. Walau kadang aku ragu jugak, takut, paranoid tapi dia banyak mengajar aku tentang kepercayaan, kesabaran dan berserah. Secara tak langsung, aku cuba mendidik diri aku kepada something yg lebih baik. Change for the better!! Dan aku akui, skrg aku rasa aku banyak rasa pasrah, I hope that I get the best but I do accept every circumstances that coming to me. Maybe the thing is something that I expected, maybe not but I do know ONE thing..
ALLAH KNOW THE BEST FOR ME!!!
When suddenly u have a broken heart,
When u realized that tears come down ur eyes,
The only one thing u should do is,
PAINT YOUR HEART,
So it will refresh the love,
And become new cheerful one,
BE HAPPY NO MATTER WHAT, CAUSE WE ALL DESERVED IT!!

No comments: