SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Monday, August 30, 2010

Selamat Hari Merdeka!!

gambar ikhsan google

Esok genaplah 53tahun negara kita merdeka dari penjajah. tapi, apa yg aku tgk kat KL ni, makin bertambah ramai remaja kita yang belum merdeka.masih dijajah jiwa mereka. Apa yg aku maksudkan dengan dijajah ialah MINDA!!banyak yg masih terpengaruh dengan gaya hidup orang luar.yang mengagungkan budaya barat..yang aku tengok JELEK!!

kadang bila aku pergi makan, aku perhatikan manusia yang lalu lalang kat situ..aku selalu terfikir..sampai bilakah kita nak jadi macam tuh.Kenapa agaknya hanya yang buruk diambil dan diamalkan??Kenapa budaya yang baik dan bermanfaat tidak diambil dan dijadikan panduan..Adakah kita masih tidak cukup CERDIK??adakah masyarakat kita sekarang sudah MALAS berfikir?entahla...mungkin anda diluar sana boleh menjawabnya.

Kepada teman2 aku, aku nak ucapkan SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 53.Semoga kita terlepas dari belenggu sikap yg hodoh dan rugi!!!

ps: aku sedang cuba memerdekakan diri dari sifat2 mazmumah..semoga aku berjaya!!!

No comments: