SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Wednesday, August 18, 2010

study

just a short entry, sbb jadual harini agak pack..nak pergi melawat junior aku yg sakit tuh kat HUKM(he's already in Malaysia)..TOLONG DOAKAN DIA SEMBUH YER KAWAN2. Pastu ingat nak rewang sana sini jap, after that nak pergi berbuka dgn Encik.
So lately aku terjumpa banyak kawan2 aku masa degree dulu.Bila tgk2 balik ada few yg samung Phd( i mean semua attach to university tp become a lecturer one day), and yang aku perasan la, most of them come back to the country diorang sambung degree, which is in our case Japan.
Sometimes bila pk, maybe sbb benda ni menyenangkan, sbb budaya dan cara keje diorang kita dah tahu.plus if u go back to ur previous university, lecturer2 pun dah kenal and if masa degree kita perform baik punyer, sure masa Phd lecturer akan pandang tinggi skit-dan mudahla keje especially bab impress SV kan.
Tapi kenapa aku pilih nak study tempat lain???Hihihi..aku memang pelik..bukan apa, bagi aku, aku nak pengalaman lain..nak ilmu kat tempat org lain pulak..so I can differentiate, take the gud one and leave the bad one..besides between Japan and German, there are a few things yg different about diorang punya technology(aku akan citer bila ada kesempatan), and those things yg aku rasa nak sangat tahu.
And pengalaman tu sesuatu yg tak ternilai..Bila pergi tempat org ni, walau byk kesusahannya tapi kita belajar sesuatu..We learn to survive.Kalau ko tak caya, try tanya those yg pernah pergi oversea, stay there(bukan setakata travel dua mingu yer) and then when they come back to Malaysia, there must be something yg diorang dah gain. At least the strength to live tu dah berbeza..
Aku tak kata org kat Malaysia xpandai survive, but it just different.If u want to feel it, just try it out!!!

No comments: