SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Friday, February 5, 2010

Jumaat datang lagik

ok hari ni aku nak bagi entry yg best skit since sakit aku pun dah ok skit..
actually teringat masa zaman kecik2 dulu..
aku ni kira budak yg sangat "baik" masa kecik dulu, sekolah rendah a ni..
abah aku sangat garang tp kurang alert benda kecik2 ni..biasala org lelaki kan..
tapi mak aku lak sangat la alert nya sampai apa yg kitaorg buat dia takde pun, dia blh tahu..
uish macam berhantu tak mak aku??eheh..
nak dijadikan citer, satu hari kat kampung tempat aku ngaji tu diorang adakan funfair..
yg aku pelik(sekarang baru pelik, dulu2 tak pelik langsung sbb dulu2 dok ingat nak p funfair jer),
funfair tu salu buat kat kawasan lapang sblh surau..sangatla tak perihatin kan..
masa tu kumpulan2 rock legend yg otai2 ni salu jer dtg nyanyi kat funfair..eheh..

apa yg aku nak citer adalah psl keBAIKan aku ni ler..
aku ni mmg suka kawan ngan budak laki, sbb atas aku abg..
so salu ler geng ngan budak kampung ni..
pergi cari besi jual la..
macam macam..
so satu hari diorang plan untuk p culik air botol(ala, cam fanta, coke tu..) kat funfair..
sbb aku aku dah terjoin group bebudak ni..(yg mana aku sorang jer budak pompuan)
kitaorg pun pegi buat keje tuh..time tu aku pun tak berapa ingat kenapa funfair tu tak buka..
so org pun tak ramai..
aku ngan abg aku actually the follower jer..tukang angkat..serius mencabar giler..
dahla ponteng ngaji pastu dok ikut org menakal, klu le bapak aku tahu serius kena belasah sampai berbirat seluruh badan..
pastu biler dah settle kerje2 giler tu, diorang dok bahagi2kan saham a kununnya..
abg aku dan aku mmg tanak air2 tu disebabkan mak kitaorg memang la alert dgn benda2 ni tapi kawan2 kitaorg cakap, klu tak amik next time kitaorg tak blh follow diorang lagi..
ok fine amikla satu carton(dalam 12botol air) tu bwk balik
dgn bapak aku, selamba tipu ckp dapat masa main kat funfair..bapak aku as always percaya jerkk..

JENG JENG JENG..
sampai kat mak aku, habis kena soal siasat...
as always mak aku mmg penyiasat yg berjaya (yg mana aku telah mengikut jejak langkahnya skrg ini..hehe), so lepas tahu citer sbnr, mak aku dgn pantasnya membantai kitaorg..
lepas kena bantai, mak aku suruh pulangkan air tu..mak aku kata, klu tak dia nak bawak pergi polis..
pergh punyalah pk camner nak pulangkan benda ni..dahla nak amik mencabar giler..nak pulangkan lagikla mencabar..
so esoknya terpaksa jugak bawak air2 tu balik dan letak kat tempat dia balik..
sangat takut ok..kot kantoi time tu..

haha..tapi itulah pengalaman aku yg paling nakal la aku rasa..tak silap masa tu umur aku 10 ke 9tahun ..haha..serius klu citer org semua tak caya nyer..
tapi kawan2 aku yg nakal2 tu pun skrg semua dah jadi org..
masing2 dah berjaya dlm karier masing2..
tapi kenangan tetap kenangan..

aku dahl lama tak jumpa geng2 aku kat kampung sbb aku dah pun pindah tempat lain..
tapi aku rasa saat sekolah rendah la sgt best..
tak payah pk banyak benda..ingat nak main jerkk..
(erh kena ingat study gak sbb abah aku garang!:-))
lgpun masa tu la aku ada kawan2 lelaki yg ramai dan aku cam tomboy giler..
bila masuk sekolah menengah, disebabkan sekolah aku tak campur..aku pun telah kepupusan best friend lelaki ni..
and aku terpaksalah menjadi budak perempuan yg brutal tapi jiwa sensitif..
hehe..pengaruh alam sekitar k..
tapi aku sangat rindukan jiwa aku yg strong itu..
dimanakah..:)

No comments: