SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Thursday, February 11, 2010

Nostalgia

Waktu makan tengahari tadi, aku jenguk kejap utusan.com.Terpandangkan gambar budak budak Ambang Asuhan Jepun yang baru dapat sijil, meaning: yang berjaya fly.
Teringatla pulak zaman aku dulu, kira2 11 tahun lepas.Masa tu even dah tahu boleh lepas untuk pergi ke Jepun tapi aku still berdebar sebab tunggu pengumuman untuk those yang dapat Japan Government Scholarship..Erm..unfortunately I'm not the lucky one but still bersyukur sebab berjaya fly.Masa tu rasanya masih poyo2 lagi.Tengah bersemangat nak meneruskan kehidupan.Tengah merangkak nak menikmati hidup.Tengah meniti usia remaja yang penuh dugaan.
Masih mentah, tak mengerti dan mencari-cari. Ingat lagi, waktu inilah harapan dipasang, janji disemat untuk meruskan perjuangan dan membawa segulung ijazah..Well, I accomplished my mission already and I got so many experienced..Welcome and unwelcome:)
Terasa kalau boleh balik ke masa silam, aku masih lagi berfikir samada untuk amik jalan yang sama atau jalan yang berlainan. Maybe ada certain part aku nak la it happens one again. UM a.k.a Universiti Malaya banyak tinggalkan sejarah dalam hidup aku.
Cabaran memang banyak especially masa first year.Ingat lagi kena duduk kat lecture room yang ramai giler manusia. Nak tanya lecturer pun macam tak tertanya sbb tak boleh communicate on the spot. Masa tu ramai budak Asasi yang terror2 dan power2. Aku suka kawan ngan diorang sbb aku dok kolej yang memang semua budak Asasi..Salu gak meniru tutorial diorang...:-).Masa first year langsung tak score. Yang penting lulus. Dengan homework dan test Bahasa Jepun yang berlambak2 memang takde masa la nak concentrate pd subjek lain. Terasa sangat bodoh time ni. Aku ingat beberapa lecturer aku masa Asasi antaranya Dr Azilah ajar Kimia, Dr Roslina yang kitaorang gelar kokoni(in Malay disini, sbb dia suka sangat cakap "disini") tp sungguh power sbb dia ajar Kalkulus, yang lain dan lupa dah..eheh..
Bila masuk tahun dua barulah enjin panas and barulah start boleh bergerak lancar sikit. Barulah start faham apa yang dipelajari selama ni. Barulah boleh ala2 score gituh..Eheh!
Tapi start tahun dua aku kena pindah kolej which means aku kena tinggalkan kawan2 Asasi aku..kena tinggalkan nasi goreng USA 7th kolej yang sedap, kena tinggalkan bilik yang salu kena serang tikus..ahahah...Kena tinggalkan toilet yang salu dok berebut ngan budak lelaki time maghrib, kena tinggalkan secret admire aku yang salu aku dok skodeng motor dia untuk tahu dia atau tak, kena tinggalkan kedai runcit 7th yang banyak giler jual majalah, so many things..But the best thing dapat kolej yang lagi dekat dgn Asasi. Boleh makan awal biler kelas habis lambat...Dan dapat rapat dengan kawan2 AAJ yang lain.
Bila pk 11tahun tuh memang rasa cam tak caya jer..Tapi itulah realitinya.Zaman dah berlalu tapi kadang ada benda yang masih sama. Kita ada kawan yang sama, kita masih ada perasaan yang sama, kita masih hidup dibumi yang sama, kita masih mencari benda yang sama, dan untuk aku,
AKU STILL LAGI AKU YANG SAMA-->POYO!!

No comments: