SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Friday, March 26, 2010

fire alarm

picture taken from googleimages

tgh aku duduk menunggu simulation aku sambil mendengar lagu2 best kegemaran aku, tetiba dengar sayup2 jer firealarm bebunyi..sbb aku pakai headset so cam dengar tak dengar..
so as alwizz, semua kenalah turun bawah untuk selamatkan diri..aku rasa tahun ni jer dah 3kali bunyi..sbb kat research center aku ni, asap skit jer start a firealarm bunyi bagai nak giler..

tapi apa yg canggih dan hebat buat aku ternganga adalah kecepatan dan kepantasan bomba kat research center ni..pada permulaan penubuhan RC ni, tujuannya adalah untuk kaji pasal nuklear, so sbb tula ciri2 keselamatn yg ada kat RC ni memang super canggih dan ultra sistematik..just imagine, baru seminit alarm bunyi, bomba dah sampai depan research center..so aku cukup salute la ngan sistem yg diorang ada nih...lagipun kat RC ni ada squad keselamtan sendiri.dan its really superb.rasa bangga lak dapat jd salah sorang ahli dalam RC nih..heheheh...

tadi bila alarm bunyi jerk, satu keta bomba, dua lori bomba sampai within 2minutes..they all ni tak kira la samada benda tu kecik ke besar ker atau just sbb asap skit ker, mesti datang and check all the system.after proving that semua selamat barulah kitaorg dibenarkan masuk..
cuma tak bestnya, aku lupa bawak kamera aku..klu tak sure dapat capture gambar pakcik2 bomba dengan lori lorinya sekalik..

PS: aloo incik..ada sihat ker?hope everythings fine ok.

No comments: