SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Tuesday, December 29, 2009

aPa Yang andA mahukan

aku ni memang suka berfikir..kadang tak penting pun, sbb ada jer benda penting yg aku kena pk..tapi aku still suka pk..hehe..tapi aku rasala org yang pernah ada pengalaman cam aku ni kan mesti akan fikir benda sama jugak tau..
biasanya dalam sesuatu perhubungan apa yang didambakan oleh pasangan tersebut..i mean apa yang lelaki mahukan dalam perhubungan dan apa pula yang perempuan nak dalam perhubungan.kenapa agaknya kita nak dalam sesebuah perhubungan..sbg contoh klu kita decide untuk kahwin, kenapa kita kahwin..sebab nak anak?sebab nak ada teman?sebab nak menghalalkan ke?sebab nak ada financial support?sebab nak kongsi hidup?
dulu aku rasa aku akan jawab sebab2 diatas tu..tapi skrg jawapan aku ialah sebabnya kita mengharapkan kebahagian..apa tu bahagia?yang itu subjektif..bagi seseorg mungkin bahagia sbb ada duit banyak, bahagia sbb dapat husband handsome, bahagia sebab dapat anak yg comel..dan pada aku kebahagiaan adalah sesuatu yang kita blh create bukan kita cari..sbb tafsir kebahagiaan itu terletak pada kita..kebahagiaan bg aku adalah sekiranya aku hidup tenang, dapat menjalankan tanggungjawab sebagai hamba yang baik dan dirahmati Allah, serta dapat berbakti keada manusia.Dalam perhubungan pulak, kebahagiaan bila aku dapat menenangkan hati pasangan aku dan begitu jugak sebaliknya, serta aku dapat menjadi yg terbaik untuk diri pasangan aku dan begitu jugak dia..Tak kirala dalam apa keadaan sekalipun..walau ada masalah, walau dalam keadaan tertekan,walau dimana sekalipun..
SEMOGA KEBAHAGIAAN SENTIASA ALLAH PINJAMKAN UNTUK KITA SEMUA SEHINGGA KE AKHIRAT KELAK...

No comments: