SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Tuesday, December 15, 2009

My oLd friend

Hari ni aku ingin bercerita tentang seorang kawan lama aku.. Aku kenal dia sejak aku masuk universiti..Sifat kawan aku ni memang totally different la dari aku, dia pendiam, pemalu dan sangat cool orgnya..tapi still aku suka kawan dgn dia..memula dulu memang la ada masalah kawan dgn org camni..yerlah aku ni terkenal dgn org yg kecoh dan suka bercakap kan..salu aku dok potpet potpet, dia jadi tukang dengar jer..and kawan aku ni klu marah pun dia senyap jer..takde maknanya dia nak gaduh2..dulu memang aku tak faham, bila dia marah, bila waktu dia tak suka, bila waktu dia tanak diagnggu, tapi setelah 10tahun aku jadi kawan dia, aku dah faham sangat..so klu dia cam tanak layan jer aku cakap tu, aku dah tahula yg dia ni tgh tak mahu diganggu..aku rasa org memang susah nak faham kawan aku ni klu tak betul2 kenal or tanak cuba kenal dia..
tapi dia still seorang kawan yg sangat baik, yang amik berat pasal kawan, dan sangat setia dalam persahabatan..and I'm really greatful to have a friend macam dia..
apa yangs ama tentang kawan aku ni dengan aku sbb dia ni anak kedua dalam keluarga..And minat tu adalah skit2 sama.
Dalam hidup ni, kita akan jumpa ramai org, yang manis mulut, yang suka berjanji, yang baik hati, yang dengki, dan kita kena pandai mencari kawan. Kawan yang sanggup senang dan susah dan kawan yang sentiasa ada bersama kita. Bagi aku, banyak kawan yang aku panggil sahabat yg ada ciri ciri ini. Walaupun aku tak banyak sangat kawan, tapi aku bersyukur sebab dikurniakan sahabat yang baik. satu lagi pengajaran berguna yang aku belajar dari sifat kawan aku ni adalah, action speaks more than words. Kadang banyak cakap pun tak guna kalau tak boleh nak tunaikan, dan lebih baik berdiam diri sekiranya itu mampu membahagiakan...

No comments: