SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Monday, December 28, 2009

AvaTar-sangat best..

Semalam, aku pergi tgk avatar..disebabkan aku cuma buat phone booking..dapat seat second dr depan..uish sakit kepala mendongak..tapi kerana citer ni best, rasa tak menyesal tgk..dan for sure aku akan p tgk sekali lagik..heheh
So, Avatar ni mengisahkan seorang jejaka bernama Jake SUlly yg terpaksa menggantikan abang dia yang mati untuk ke satu mision di Pandora. So in the beginning, Jake ni cam jahat gak la..dia bersetongkol ngan pihak tentera untuk hapuskan Pandora sbb nak dapatkan batu yang berharga dekat Pandora.
Tapi yang bestnya bila Jake dah bergaul dan mempelajari cara hidup org Na'vi, dia dah mula jatuh hati dengan cara hidup kat situ dan juga jatuh hati dengan seoarang gadis Pandora yang jugak anak pada salah satu ketua puak di Pandora; Nytiri..
Dan bermula dengan itu, startla perjuangan Jake untuk menyelamatkan puak Na'vi..sampai the last Jake memilih untuk menjadi salah seorang dr org Na'vi..
Jalan cerita sangat menarik..even syamil yang memula asik tanya bila nak habis jadi bersemangat bila tgk scene peperangan antara manusia biasa dgn org asli Navi ni..
Kesimpulan dari cerita ni sebenarnya menyuruh kita menghargai alam sekitar kita. Walau macam mana kaya pun kita, kita kena sedar yang tak semua benda kita boleh beli dengan duit dan juga duit tak dapat membawa erti apa2 sekiranya alam yang kita duduki ni musnah...
Huhu..
Habis tgk Avatar, aku p makan dgn NaPeT, aMan, Fira ngan syamil kat one of gerai kat subang..sampai kat gerai tu, ada pulak game ArsenaL lawan dgn Ashton Villa..Masa aku sampai tu 0-0 lagik..tapi yang bestnya start aku duduk, tak berapa lama Fabregas score satu gol..N penyudahnya Arsenal menang 3-0..what a Glory..hehe..kan betul aku kata dulu, kalau aku tgk game Arsenal sure menang with glowry..wakaka perasan giler...Napet cakap kat aku, klu camtu aku kenala selalu watch the game untuk bagi Arsenal menang..huhuhu..

No comments: