SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Friday, April 30, 2010

Perangai aku yang pelik tapi benar

hari ni hari aku blurrr jer sbb smlm tak blh tido, last2 pukul 2pagi baru ler blh lelap, itupun lepas aku mengacau org..wahaha..rindu ker?takla..takla..tak ngaku tu...
apa yg pelik sangat aku nih??..uish aku memang spesis pelik pun..tak caya tanya kawan2 aku kat sekolah dulu..minah senget.. tapi takdelah senget sangat..ahaha..ha gelak guling2!

sebenarnya nak citer minat aku yg sangat pelik..aku kan dari sekolah dulu suka kat org yg berusaha..aku tak tahulah kenapa.klu aku minat org pun kan, aku tak minat mamat yang terror giler yang dapat no1 kat dalam tingkatan, but aku akan minat org rajin dan yg bersopan santun..dan aku boleh jadi respect gileerrr kalau tgk org yg tak berapa terror tapi blh jadi terror sbb kerajinan dia..
kiranya aku suka pada kata2 USAHA TANGGA KEJAYAAN. apa yg bestnya tgk org berusaha dan rajin??ha, klu nak tahu bila kita kawan or tgk org macam ni or berada dikalangan org yg macam ni sure kita pun akan terikut2 sifat diorang tuh..yelah, kalau kawan2 kita tu rajin pastu kita sorang jer malas, sure kita rasa segan sangat kat, secara tak langsung kita pun akan buat buat rajin dan lama2 insyaallah ia akan jadik salah satu sifat kita.
sbb tula aku suka berkawan dengan mereka2 yang berada dalam golongan ni, sbb aku akan turut termotivate sama dgn sifat diorang tu.sampai skrg pun aku still admire pada org yg rajin berusaha dan bersungguh2 dalam setiap apa yg dilakukan. bagi aku, bila kita diberi satu tugas dan kita buat dgn sungguh2, itu menunjukkan kita seorang yg bertanggungjawab. bila kita bertanggungjawab or responsible terhadap diri kita sendiri dan dengan sendirinya kita akan bertanggungjawab juga terhadap org disekeliling kita.
orang yg ada sifat tanggungjawab ni, pergi mana2 pun, campak kat mana pulau pun insyaallah dia boleh hidup. dengan org2 yg berada disekeliling dia akan dia bertanggungjawab jugak..dan kalau korang jumpa dengan org yang jenis bertanggungjawab ni, jangan malu jangan segan, mulakanla persahabatan..:-)

this is one of my responsibility:-)

No comments: