SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Tuesday, April 27, 2010

SunaO ni NarenakuTe-its hard to say the truth


inila tajuk drama jepun terbaru yg aku suka tgk.drama ni baru jer dua episode kat drama crazy.tapi aku suka sgt plot cerita dia.walaupun pelakon2 dia tak seglamour kimutaku tapi the story itself banyak mendorong aku tgk citer ni..
citer ni mengisahkan persahabatan 5org ni bermula dr twitter. ..macam zaman sekarang ni, org berhubung guna facebook, berkenalan guna twitter dan juga macam aku guna blog.aku sangat setuju dengan persoalan yg ditimbulkan oleh salah seorg pelakon dalam ni(yg pegang watak Haru), KENAPA RAMAI ORG YG JOIN TWITTER, FACEBOOK, FRIENDSTER dan sebagainya..reasonnya satu jer TO GET CONNECTED..dan kenapa nak get connected..sebab apa nak cari kawan baru? sebabnya satu jer, sebab semua org takut untuk bersendirian..mungkin betulla kan..sometimes bila kita get connected with each other, kita tahu banyak cerita kat luar sana yg boleh bg kita pengajaran.mungkin selama ni kita rasa, kitalah paling malang, terpaksa hadapi pelbagai dugaan dan cubaan tapi bila kita berhubung dengan org lain kita dapat tahu, ada lagi org yg lebih banyak masalah dari kita..so kita blh amik iktibar dari apa yg org tu ceritakan untuk kita hadapai hidup kita.
memang ada banyak jugak negativ benda2 ni tapi sebagai manusia yg berakal, kita mesti boleh berfikir dengan bijak dan memilih mana yang baik jer untuk diri kita kan..
macam aku dulu pun, aku start blogging sebab nak luahkan perasaan aku..aku start berblog dekat friendster..memula tuh just untuk diri sendiri dan kawan2 terdekat..after a while aku mula start blog hoping then barulah aku mula berkawan2 dengan bloggers out there..and im enjoying the moments now..so u out there?agak2 apsal korang nak get connected???

No comments: