SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Monday, June 7, 2010

a letter for a gud friend of mine

Pagi tadi aku dapat sms dari my best friend, aku reply but kawan aku tak reply back..
so i decided to make this entry..
untuk kawan aku tu, aku tau dia akan baca entry aku..
apa yang aku nak cakap atau bgtau kat sini mungkin akan sakitkan hati dia tapi aku sayang kawan2 aku dan aku tanak kawan2 aku "jatuh" or "down" or feel loser..
i know u r strong although sometimes u are emotional like me..we have gone through almost the same experience and i do know u've gone through hardtime in ur life.
but please never being too weak.i know u can get through this. only the matter of time. just like everybody else said "time will heal".
aku tau, pd saat macam ni adalah susah untuk kita terima apa saje nasihat org lain, sbb kita dipengaruhi emosi.aku jugak macam ko dulu..aku tak blh nak terima kenyataan..aku lemah, aku tak berdaya tapi aku silap..sebenarnya aku ada kekuatan aku, sbb allah akan bg kekuatan untuk org yg sabar. mcm ko, u have ur mom to pampered u...to give u advice.. unlike me, i always have to be strong because i never want to share those my emotional parts with my family..its because everybody said i'm ok..i will not hurt..i will survive..and so i have to do it myself..
but i know one think for sure, Allah is there..always and forever. apapun yang terjadi, tak kira masa, tak kira ketika, kita boleh mengadu padanya..dan apa yang diperlukan cuma sedikit ketahanan..
please my lovely friend..BE STRONG!!! HANG IN THERE!!there will be someone that deserved u better. maybe u feel that I'm happy so u don't want to disturb me but i do have something that i keep for myself..and i do try hard right now to go through this. but the one that strength me up is the believe towards Allah and myself.
Kena ingat satu benda, ada kalanya apa yang kita beri kita tak dapat balik. Tapi jangan putus asa. Kalau cinta itu memang untuk kita, kita akan dapat, kalau bukan, Allah pasti bagi yang terbaik untuk kita. Kita manusia, memang salu kita harap bila kita mencintai seseorang, org tu akan cintakan kita balik.Tapi Allah lebih tahu apa yang terbaik. Aku juga macam ko, aku juga penuh dengan harapan, tapi aku tau, kalau aku terlalu mengejar pun tapi dia bukan untuk aku, aku takkan dapat. So sabar.Kalau ko rasa lemah, ko pujuk diri ko baik2..Motivate urself k. U r gud friend and aku sedih bila tgk ko camnih. It just so not like u. Please stand back.Move forward. Doakan semoga dia berbahagia so ko pun boleh berbahagia.
I will pray for you always.Maybe u should find something to fill up ur time so that u will never thinking about it again. Aku pun sama, I'm trying hard to put my mind to somethng else.Although sometimes I'm just feel hopeless but I know I have to be strong.
So be strong, there will always be happiness for us.Fighting!!!

No comments: