SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Wednesday, June 30, 2010

benda yang salu kita terlupa nak perasan

aku baru lepas call encik tadi, pastu dia kata dia tgh tgk tv, so dia nak teruskan tgk tv, so aku kata ok..pas hang up suddenly aku terpk something..
kadang org perempuan ni suka fikir benda yang tak perlu kan..cam contoh psl tgk tv..
salu kan, kalau kita call BF ke Husband kita ke, masa tu kita rasa excited nak cakap dgn diorang ni kan, tapi then bila diorang dok kata "saya tgh tgk tv la, saya tgk tv dulu k". mesti kita akan rasa sedikit marah or tension or pk org tu lebihkan benda lain dari kita kan. TAPI kita tak perasan kita pun buat benda yang sama..Haha..kita pun kalau tgh syok tgk drama, diorang call, blh jawab" awak, saya tgh tgk citer best ni, awak tepon jap lagik" and salunya lelaki tak kisah pun bila kita cakap camtuh. And lagi satu kalau kita p shopping kita sampai lupa Hubby atau BF dok tunggu kita, tercangok kat situ, kita boleh kata "japla, saya nak pilih lagi nih"
Bila dah masuk umur dewasa ni, benda camni cam kelakar pulak bila diingatkan kembali. Yela, aku pun pernah jer ada perasaan camtuh, hangin jer mamat ni, org call tanak lyan, lebihkan tv.hakhak..walhal kita pun salu jer buat kat kaum lelaki camtuh..adoyai..
itulah perbezaan berfikir secara matang dan mengikut emosi kan.:). Semua benda pun boleh difikirkan secara positif dan negatif. Cam kawan aku Didi pernah tulis dalam entry dia, kita yang pilih nak happy atau tidak. Sometimes benda benda kecik camnih kita salu dok fikir lebih2, dan kita keep sebagai benda besar, sampai kita tak nampak benda besar yang org buat untuk kita.
Apapun sangat bersyukur dengan apa yang ada pada ku sekarang ni. Cheers..

BTW, nak share lagu ni, lirik dia sangat menyentuh jiwa

CINTA SENDIRI-KAHITNA

kau ungkapkan kepadaku
kan ada saatnya nanti
engkau milikku satu

ku menunggu dalam bimbang
adakah sungguhnya aku
kasih yg kau inginkan

biar aku yg pergi
bila tak juga pastia
dakah selama ini
aku cinta sendiri

biar aku menepi
bukan lelah menanti
namun apalah artinya

cinta pada bayangan
pedih aku rasakan
kenyataannya
cinta tak harus saling memiliki

ku menunggu dalam bimbang
adakah sungguhnya aku
kasih yg kau inginkan

biar aku yg pergi
bila tak juga pasti
adakah selama ini
aku cinta sendiri

biar aku menepi
bukan lelah menanti
namun apalah artinya
cinta pada bayangan

pedih aku rasakan
kenyataannya
cinta tak harus saling memiliki
jujur aku tak yakin bisa
jalani hari tanpa dirimu

namun apalah artinya
cinta pada bayangan
biar aku yg pergi
bila tak juga pasti
adakah selama ini
aku cinta sendiri

biar aku menepi
bukan lelah menanti
namun apalah artinya
cinta pada bayangan
pedih aku rasakan
kenyataannya
cinta tak harus saling memiliki

1 comment:

miSs inTerpReted said...

you are so right. i ingat lagi i penah sentap dengan bf i sebab dia tak nak cakap telefon dgn i cos nak main monopoly. heh heh.

tapi skarang, i dah tak kesah dah. maybe sebab dah tua?? yikes!