SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Wednesday, October 14, 2009

kunun nak start with happy day...

Semalam, after aku dapat ketenangan dr kengkawan and drNYA, aku pun plan..hari ni bangun pagi, nak pergi keje dgn nak pk positiv jerk..
TETAPI
bila hantar syamil pergi sekolah, then bila dia cakap kawan baik dia tanak kawan ngan dia, and tgk muka dia yg sedih, aku start HUJAN...pergh camner la nak happy nih..pagi2 hujan dah..dahlah 4-5 hari ni mendung jer..so nak hujan tu cepat jerla..walhal mommy should be strong..overprotective aku nih..
tapi aku terpk satu perkara dan sedar satu benda; KENAPA ORANG SANGGUP BUAT APA SAHAJA UNTUK ANAK DIA...dulu masa kat jepun aku belajar KENAPA ORANG NAK BUNUH DIRI..and now aku belajar satu lagi benda baru..nilah best dok oversea, byk pengalaman dan kesedaran yang tak blh dapat kat dlm negara kita dapat..because we are survivor..
So hari aku takdelah best sgt harini..
But sbb aku dah janji ngan diri aku nak happy, so aku try to be happy.Kenapa aku kena happy?sbb byk benda:
1. Aku ada anak aku yg baik dan comel
2. Aku dah dapat belajar sampai Phd,tak ramai org dapat peluang
3. Kesusahan aku ni ciput jer klu nak banding kesusahan org lain
4. I got so many friends around me yg sentiasa perihatin ngan aku..Thanx Imran,Wan, ET, Ama, Abg Mail, Asoi and others yg sentiasa bg aku semangat time aku down..And mostly thanx to him for caring..I luv U!
5. I need to survive
6. Last but not least sbb aku ada DIA yang sentiasa mendengar keluhan aku, tangisan aku..
Dan arini aku kenalah buat sesuatu yg menceriakan aku iaitu menyiapkan keje aku sampai aku dapat best result.Then aku blhla ceria..:):)
Jom keje...jangan malas!

No comments: