SyamiLs

Siapa Aku

My photo
~a tiny little person with big inspiration~

My new part TiMe

Tuesday, October 20, 2009

Cerita dan hidup:)

Semalam tgk citer Jepun, dah lama aku tak layan citer best2 atau drama best2..salu aku memang stick to online tv nih. but sbb tak blh nak tidur smlm aku pun layan citer la..
Tapi spring story ni memang best la.Kisah pasal seorang laki(lakunan Oguri Shun) ngan sorang perempuan(tak tahu saper name) dr zaman sekolah yg ada hati kat each other but keep denying theirself..diorang ni kejap terpisah, jumpa balik, kejap terpisah, then jumpa balik.Setiap kali jumpa balik masing masing ada cerita masing2 dan kehidupan masing2..Masa the second last diorang jumpa tu, mamat yg lelaki ni bgtau kat pompuan tu "AKANE, KLU KITA JUMPA LAGI BEBILA SECARA TAK SENGAJA KAT MANA2, MASA TU AKU NAK KAHWIN NGAN KO"(ni dah translate ke BM dgn bahasa yg sangat poyo k).So diorang pun berpisah.Lelaki tu pergi US utk teruskan cita2 dia as basketball player and perempuan ni start her own fashion designer boutique..But yg best nya diorang jumpa last sekali, semasa dua2 tahan teksi dan masing2 teringat la balik janji diorang.SO aku conclude kan walaupun citer tu habis camtu jer, diorang ni kahwin la kan..heheh..sangat bestla aku rasa..Kenapa?Mungkin org yg tahu, tahulah kan..yang tak tahu, buat2 tahu jer la erh..

Memang hidup ni penuh dgn benda yg kita tak predict, sometimes benda tu best and sometimes tak best. But the main point is jangan putus asa.Itu yg aku rasa buat masa ni la..Once kita putus asa, semua benda pun tak akan jadi betul. Yerla, org dulu2 pun ada cakap kan, batu pun klu lama2 air menitik atas dia sure blh lekuk nyer. So takde benda yg mustahil kot..:)Ganbaru shikanai sa..

Hidup kita, kita usaha tapi klu Allah nak bagi yg lain tu dah lain citer.Tapi klu awal2 dah give up kan memang tak blh jd apa la..

No comments: